A Perényi Luxury Beauty Centerbe lépve azonnal magával ragad szalon professzionális, elegáns, mégis dinamikus; klasszikus és egyben modern szellemisége. Ádám energikus, inspiratív, közvetlen személyisége azonnal bizalmat ébreszt az új vendégekben, hiszen számára a vendéggel való kiemelt bánásmód ugyanolyan fontos, mint a luxus minőségű szolgáltatás.
Mottó: “Kicsit másképp.”
Perényi Ádám szakmai életrajza:
Perényi Ádám 1975-ben született. Édesapja Id. Perényi György elismert szakember, oktató, akinek az elmúlt évtizedekben jelentős szerepe volt a hazai fodrászéletben. Ádámnak a tanulóévek alatt nem csak a családtól, hanem más mesterektől is lehetősége volt a szakma alapjait elsajátítani. A Fodrász Iskola elvégzése után a családi vállalkozásban kezdett dolgozni édesapja és bátyja, ifj. Perényi György oldalán. Tizennyolc évesen Torontóba utazott, ahol több fodrászatban is dolgozott, megismerve a különböző kultúrák igényeit és stílusait.
- 1998: Saját elképzelései alapján, frissen szerzett tapasztalatai birtokában megalapítja az első HAIRPOINT BY PERÉNYI üzletet, majd a másfél évvel később a belvárosba teszi át székhelyét. Nem kötelezi el magát egyetlen cég felé sem, mivel mindig is fontos szempont volt számára, hogy saját elképzeléseit másoktól és külső irányítástól függetlenül valósítsa meg.
- 1999: A Samurai Songs Records lemezkiadó Művészeinek hajtervezője /All 4 love, Ámokfutók, Picasso Branch, Tabu, Dina, Ricky, West Company, Kozsó, ZED/. Teljes arculatkialakítás mellet, minden ami a sztárcsapatok életével járt, rendezvények, videó klip forgatások, koncertek, fellépések.
http://pest.perenyiszalon.hu/rolunk/tortenet-galeria/zene/
- 2000: A Fodrászok nemzetközi egyesületének ügyvezető elnöke /www.fne.hu/. Számos jótékonysági rendezvény /Fóti gyermekvárosban jótékonysági hajvágások szervezője, amelyet Gróf Károlyi László kitüntette munkásságáért. A magyar fodrászélet aktív résztvevője. Ettől az évtől a HAIRPOINT by PERÉNYI az országban egyedülálló módon független csapatként megtervezte saját munkáit, és az éppen aktuális divat ihlette kollekcióit, amelyet bemutatnak a szakmai újságok és minden nagyrendezvényen nagyszínpadi bemutatókon mutatja be elképzeléseit.
- 2001-2002: A budapesti LIDÓ szórakozóhely fodrásza. Divatbemutatók, /FREYWILLE, ORLANDO, GFF, D&G, VERSACE, stb./ mellett saját haj-show-kat is rendez. Különböző magazinok is felfigyelnek munkáira /PLAYBOY, PS, CKM, FHM, Pesti Divat, stb./. A fodrászati szaklapokban Szépitész magazin, a step by step megjelenések már egymást követik.
- 2002-től saját szervezésű tréningeket tart, amit a közvetlen hangulat és a nyitottság jellemez. A hazai fodrászrendezvényeken /STELLA, BEAUTY, IPOSZ/ nagyszínpadon, és kistermes workshopokon is folyamatosan részt vesz.
- 2003: A BUDAPEST SALON címmel szervezi Magyarország legnagyobb fodrászrendezvényét, a www.fne.hu műsoráról a Magyar Királyi TV, a VIVA TV, a Viasat műsort is készít, a TV2, az RTL Klub és számos más csatorna is hírösszefoglalóval jegyzi az eseményt. Megrendezésre kerülő versenyszámai akkor egyedülálló módon a szakmai kreatív részére helyezve a hangsúlyt bevonva az általános fodrászokat a versenyzés világába, több formabontó versenyszáma ma már kötelező elemei a magyar fodrászversenyeknek.
- 2004: Megrendezésre kerül a világon elsőként a HAJHÁLÓ internetes fodrász verseny, amelynek megálmodója és megteremtője és ezáltal fő szervezője. A versenyek lehetőséget biztosítottak bárki számára a bemutatkozásra, ezáltal számos ma ismert és elismert szakember mutatkozott be az internetes versenyeken. 2004,2005,2006,2007,2008-ban . Az FNE által heti rendszerességgel megrendezésre kerülő klubnapok szervezése, ami a szakmai bemutatók, a jeles idősebb mesterekkel interjúk készítése és a fiatal tehetségeknek is bemutatkozási lehetőséget biztosított. 40-80 fős szakmai utak szervezése London, Bologna, stb.
- 2005-től részt vesz termékforgalmazásban is, ekkor a Beauty and Pharma partnereként /AMERICAN CREW, RUSK, NEXXUS, ARTECH/.
- 2006-ban már Magyarország első luxus hajápolási terméke- /PACT/, és egyéb professzionális fodrásztermékek kizárólagos magyarországi forgalmazójaként megalapítja saját nagykereskedését.
- 2007-ben részt vesz a Miss Hungary rendezvényén.
- 2008-ban két termékkel /TRINITY, BROAER/ bővül a repertoár. Ma már saját szépségszalonja mellett nagykereskedésével, szakmai oktatásaival, rendezvényeivel /www.bfn.hu/ is folyamatosan jelen van a szakmai életben.
- 2009 megrendezésre kerül HAIRNET6 néven az első nemzetközi internetes fodrászverseny több mint 80 ország és nemzetközi zsűri részvételével.
- 2010-2011-2012 további internetes smink, testfestő és fodrászversenyek kerülnek megrendezésre számos külföldi nyertessel 5 földrész és 80 ország részvételével
- 2013 A JFCLUB megalakítása amely a hazai fodrászélet és a klasszikus fodrász értékek megőrzőjeként hivatott szolgálni a szakmai értékeit.
- 2014 Együtt a daganatos gyermekekért alapítvány kis betegei számára országos díjmentes hajvágó program lebonyolítása a health and beauty business media kft-vel közösen a millenáris parkban tartott szépségvásáron. A JF Clubbal szakmai és egyéb rendezvényeken való részvétel. A MOSZI elnökségének tagja.
http://valasz.hu/kultura/magyarok-a-csucson-2014-107771 - 2015 JFCLUB jótékonysági nap megszervezése a Symbol Budapest rendezvény helyszínen, ahol a bevételből finanszírozták a felajánlott hajakból a parókák elkészítését.
- 2016-ban megvalósul régi álma a PERÉNYI LUXURY BEAUTY CENTER BUDA, amely minden kompromisszumtól mentesen az eredeti elképzelésnek megfelelően, ami nem más mint a vendégek minél magasabb fokon való kiszolgálása, került megnyitásra a Kolosy téren, amely nemében egyedülálló, hiszen a mester egyedül dolgozik minden segítségtől és asszisztenciától mentesen csak és kizárólag a vendégre koncentrálva. Az egyedülálló repertoárt a speciális luxuskozmetikai és exkluzív orvos-kozmetikai szolgáltatások egészítik ki az alakformálás és a bőrfiatalítás területén. Decemberben megházasodott a világ legszebb asszonyával.
https://www.flyerz.hu/ha-adsz-magadra-szalonban-szepulsz-ha-pedig-ennel-tobbre-vagysz-akkor-perenyi-adam-luxus-szalonjaba-mesz/ - 2017-től új időszámítás kezdődött, megszületett Nimród fia a trónörökös, innét már csak korlátozott időben lehet a Budai szalonban igénybe venni a mester szolgáltatásait.
- 2018-2019 és napjaink …. A Buda Szalon nyugodt légkörében a vendégek kiszolgálása mellette a Boldog házasság és a gyermeknevelés örömei.
- 2020 ?
A Gedeon bácsi-életérzés a siker titka
https://www.origo.hu/gazdasag/20141028-a-gedeon-bacsi-feeling-a-siker-titka.html
A hajak ma már csak az idejének egy töredékét töltik ki, mégis elismert fodrász. Perényi Ádám az aquincumi lakótelepről indult, fodrászból lett vállalkozó, majd a saját bevallása szerint a gazdasági világválság volt karrierjében a valódi fordulópont.
A pályának melyik szakaszán dől el, hogy ki az, aki marad egy szalonban alkalmazott, és ki az, aki saját szalont nyit, és márkanévvé válik?
“Ez teljesen átlátható, előre tervezhető, és mindössze egyetlen dolgon múlik: azon, hogy kinek mennyi vendége van. Amikor az ember elkezd dolgozni, egyre több vendége lesz, és ha ez egy idő után elér egy kritikus számot, akkor már nem tud minden vendéget egyedül megfesteni, kell egy technikus, aki besegít.”
Fotó: Bielik István
Perényi Ádám 1975-ben született. Édesapja Id. Perényi György elismert szakember, oktató, akinek az elmúlt évtizedekben jelentős szerepe volt a hazai fodrászéletben. Tanulóévei alatt nemcsak a családtól, hanem más mesterektől is lehetősége volt a szakma alapjait megismerni. A Fodrász Iskola elvégzése után a családi vállalkozásban kezdett dolgozni édesapjával és bátyja ifj. Perényi György oldalán.
A hajak ma már csak az idejének egy töredékét töltik ki, mégis elismert fodrász. Perényi Ádám az aquincumi lakótelepről indult, fodrászból lett vállalkozó, majd a saját bevallása szerint a gazdasági világválság volt karrierjében a valódi fordulópont. A pályának melyik szakaszán dől el, hogy ki az, aki marad egy szalonban alkalmazott, és ki az, aki saját szalont nyit, és márkanévvé válik. Ez teljesen átlátható, előre tervezhető, és mindössze egyetlen dolgon múlik: azon, hogy kinek mennyi vendége van. Amikor az ember elkezd dolgozni, egyre több vendége lesz, és ha ez egy idő után elér egy kritikus számot, akkor már nem tud minden vendéget egyedül megfesteni, kell egy technikus, aki besegít.
Az én generációm az, amelyik kényszervállalkozóként kezdett széket bérelni valahol, én mégis nagyon szerencsésnek tartom magam; édesapám is fodrász, ezért valamennyire belenőttem a szakmába. Bár a szüleim soha nem erőltették, számomra egy pillanatig sem volt kérdés, hogy én is fodrász leszek. Viszont csak pár hónapig dolgoztam édesapámnál, sőt, a tanulóéveimet sem ott töltöttem. Tizenkilenc évesen Kanadában töltöttem egy évet, és miután hazajöttem reggeltől estig dolgoztam – viszonylag rövid idő után teljesen telt házzal. Ebbe biztosan belejátszik az, hogy mennyire jó szakember valaki, de talán ennél is fontosabbak az emberi tulajdonságok valamint az, hogy milyen jól teremt kapcsolatot a vendégekkel. Én ma is azt mondom, hogy akkor nyisson valaki saját üzletet, ha annyi vendége van, hogy tizenkét órában megállás nélkül dolgozik. Nekem körülbelül fél évbe telt, mire bepörgött annyira az üzlet, hogy a saját lábamra álljak.
Gondolom azért ez nem egyből egy belvárosi szalont jelentett…
Természetesen a legtöbben kicsiben kezdik, én 1998-ban egy lakótelepi ház aljában béreltem 12 négyzetmétert Rómaifürdőn. Eddigre már nem tudtam mindent egyedül csinálni: egy idő után a vendégeket kénytelen voltam átadni. Először csak a mosást, aztán a festést, a melírt: egyre több dolgot csináltak a kollégáim, a végén pedig én már szinte csak vágtam – amiből pedig egyenesen következik az, hogy a vendégek sem ragaszkodnak az emberhez. Ha már egy éve mindig a kislány mossa a haját, akkor már vele is kialakul egy olyan bizalmi kapcsolat, mint korábban velem. Ekkor jön el az a pillanat, amikor a vendég azt mondja, hogy „most nem kell vágatni, csak szárítani”, és végül hozzám vágatni csak 2-3 havonta jön el, a többit a kollégáim megcsinálják neki. Ilyen módon tud egy szalon vendégköre gyors ütemben szélesedni, pláne amikor már ugyanez a folyamat 2-3 évvel később az egykori tanulókkal is megismétlődik. Jelenleg a szalonban is megvan, hogy kik azok a szintű szakemberek, akikhez már mosásra festésre nem lehet bejelentkezni. Ez persze nem jelenti azt, hogy szükség esetén ne csinálnák meg ezeket is, de az alapszintű technikai munkákat már nem ők végzik.
Mennyibe került a kilencvenes évek végén elindítani egy fodrászüzletet?
Az anyai örökségemből tudtam belevágni, ez akkor mintegy 450 ezer forint volt. A pénz legnagyobb részét a berendezésre költöttem, ebből azonban sikerült egy nagyon jópofa, „trendi” dizájnt kialakítani. Augusztusban nyitottam az üzletet, de októberre már akkora sor állt előtte, hogy mondtam a tulajdonosnak: vagy eladja nekem a teljes üzletet, vagy bérelek máshol egy nagyobbat. Megegyeztünk, így kétmillió forintnyi hitelből megvásároltam az üzlet bérleti jogát. Az üzlet híre és népszerűsége a lakótelepen nagyon gyorsan terjedt, és sikerült igazi „Gedeon bácsi-életérzést” teremtenünk. Év végére három fodrászat bezárt a lakótelepen.
Készültél arra, hogy saját márkanevet építs, vagy csak magától értetődően így alakult?
Igen, tudatosan építkeztem. Azok a magyar kollégák motiváltak, akik a szakmai tudásukat tekintve világsztárok lehettek volna.
Az ő generációjuknak még senki nem tanította meg, hogy fodrásznak lenni és egy szalont menedzselni az két, teljesen különböző dolog. Nekem például öt olyan munkatársam van, akik nem fodrászok, hanem kizárólag a szalon ügyeit intézik: a marketingtől kezdve a HR-en át a beszerzésig.
Nekem volt egy balesetem, ami után fél évig nem tudtam dolgozni. Akkor tudatosult bennem, hogy üzletileg úgy kell felépítenem a szalont, hogy az akár nélkülem is működhessen, bár számomra is veszteség, hogy nem vágok már hajat, ugyanakkor szerencsére én a menedzsment részét is ugyanúgy tudom élvezni.
Hogyan települtél át a Római partról a Belvárosba?
1999-ben, egy videoklip-forgatáson ismerkedtem meg Kozsóval, akivel elkezdtünk együtt dolgozni. Ekkor ő már a csúcson volt, 4-5 csapata futott egyszerre, rengeteg fellépéssel és forgatással.
Minthogy az ő táncstúdiója a Dessewffy utcában volt, adta magát a lehetőség, hogy beköltözzünk ide, egy 40 négyzetméteres stúdiófodrászatba. Én pedig kapva kaptam az alkalmon, hiszen a Rómaira állandó nehézséget jelentett jó fodrászokat találni. Az én álmaimhoz is jobban illet egy belvárosi üzlethelyiség.
Egy ideig szimultán üzemelt a két üzlet, de ez így fenntarthatatlannak bizonyult, így egy bő fél év után azt az üzletet kénytelen voltam eladni.
Mikor kezdtél el saját jogon márkát építeni?
Amikor bekerültem a belvárosba, hirtelen rengeteg olyan vendégem lett, akik így vagy úgy kapcsolódtak a szórakoztatóiparhoz, rendezvényszervezéshez. 2000-ben, egy megkeresésre rendeztem meg az első saját show-mat, ami nagyon pozitív visszhangra talált. Ekkor kezdték el felkapni a nevem, az így jött ismeretségeken keresztül pedig mintegy 60-70 millió forint értékű médiafelülethez jutottam – természetesen barterben, hiszen pénzem erre soha nem lett volna.
Egy újabb áttörést 2003-ban az hozott, amikor gründoltam egy fodrászegyesületet, amit a mai napig vezetek. A Millenárison tartott bemutatkozó-rendezvényünk a mai napig az etalont jelenti a hazai szépségipar számára.
Végül pedig jött a Hajháló, az első internetes fodrászverseny, amit én szerveztem, és aminek köszönhetően 2006-ra tényleg a csúcsra értem.
Mennyit keres egy jó nevű fodrász?
Azért válaszolok erre nehezen, mert én már régóta több vállalkozást viszek, és nem a fodrászatból – még csak nem is a szalonokból élek. Van egy nagykerem, ahol szépségipari alapanyagokat árulunk, de van egy szoftvercégem is, amivel különböző fejlesztéseken dolgozunk.
Ami az eredeti kérdést illeti: nagyságrendileg 500 ezer és másfélmillió forint között van az az összeg, amennyit átlagosan egy jól menő fodrászszalon hoz.
Persze rengeteg múlik az üzlet helyén, nagyságán és végső soron azon, hogy mennyi vendéget tudsz kiszolgálni. A kozmetika például többet hoz, mint a hajvágás, viszont a gépek miatt nagyon komoly beruházást igényel.
A 2008-as válság mennyire változtatta meg az üzletmenetet?
Természetesen a válság nekünk is nagyon komoly érvágás volt. Összességében azt mondhatom, hogy az én generációmban a válság csinált a vállalkozókból üzletembereket. Meg kellett értenünk, hogy néha kemény döntéseket kell meghoznunk, néha a saját életszínvonalunkból kell lejjebb adnunk ahhoz, hogy a vállalkozás ne sérüljön.
Mi is többfelé kerestük a megoldást, végül sokkal több energiát fordítottunk a marketingre, a szolgáltatás színvonalára valamint a meglévő ügyfélkörünk megtartására. Azt gondolom, hogy ezt a néhány évet csak azok élték túl, akik valóban felnőttek a feladathoz.
Mostanra már túl vagytok rajta?
Azt gondolom, hogy maga a válság már elmúlt, azonban annyira megváltozott minden, hogy nem könnyű ráismerni a világra. Mintha a szállodákat keresnénk, miután a cunami visszahúzódott.
Sokan azt gondolják, hogy még nem múlt el a válság és majd jövőre jobb lesz, azonban én nem értek velük egyet. Szerintem ez már ilyen marad, nekünk pedig ehhez kell alkalmazkodnunk.
A legjobban pedig akkor járunk, ha nem panaszkodunk, hanem megyünk tovább, előre.
2016-ban új üzletet nyitottam Perényi Luxury Beauty Center néven, mely különlegessége, hogy kizárólag a legújabb generációs, innovatív kozmetikai gépparkkal és a csúcsminőségű termékekkel dolgozunk, és célunk, hogy személyre szabott luxuskezelésekkel segítsünk megőrizni vendégeink örök fiatalságát.
Kedves Vendégünk,
Remélem megtaláltak minden információt a weboldalunkon, amire szükségük volt és ha már ellátogattak hozzánk sikerült kollégáimnak vagy szerény személyemnek elvarázsolni Önöket.
Kérem, amennyiben bármi észrevétele lenne, kérem keressen az alábbi elérhetőségeimen
köszönettel:
Perényi Ádám
+36307294359
pa@perenyihair.com